ניהול פרויקטים,  ניהול תוכן,  עריכה,  תיק עבודות

מדור מה הלוז, mako

ניהול ועריכת התוכן של מדור "מה הלוז" ב-MAKO

ביולי 2021, ממש כשעולם התרבות החל להיפתח מחדש אחרי תקופת הקורונה, הגשמתי חלום אישי קטן – לנהל ולערוך את התוכן של מדור “מה הלוז” באתר מאקו מבית קשת 12.
מדור שהקביל לתוכנית “מה הלוז” ששודרה בערוץ וריכז את כל אירועי התרבות (“כרוניקות”) שהתקיימו באותו שבוע בישראל: סרטי קולנוע; הצגות תיאטרון; פסטיבלים; תערוכות; אירועי תרבות קלאסית – מופעי מחול, אופרות, קונצרטים ואירועי שירה וספרות; ופעילויות לכל המשפחה.

צפו בתוכניות

כאחת שמאוד מאוד אוהבת ומעריכה תרבות, עם מקום מיוחד בלב לתרבות ישראלית, וכמי שמסקרת את התחום כבר המון שנים (באתר הפרטי שלי) – לערוך את המדור הזה, בפלטפורמה הענקית הזו, בתקופה שבה עולם התרבות ספג מכה קשה במיוחד, היה עבורי מעבר לעבודה. זה אולי יישמע לכם מוגזם, אבל באמת הרגשתי שזו סוג של שליחות. התרומה הצנועה שלי שבאמצעותה יכולתי לעזור קצת להתאוששות של עולם התרבות הישראלי.

לשמחתי – וזה לגמרי המקום לפרגן לא.נשים שעושים את קשת ואת מאקו – זכיתי לעבוד במקום שמודע לכוח העצום שיש לו ומשתדל להשתמש בו לטובה (או במילים אחרות: מקום שמבין ש”עם כוח גדול באה אחריות גדולה”), ועם נשים חזקות ומעוררות השראה שעולם התרבות חשוב להן ונתנו לי חופש מוחלט להשתמש בפלטפורמה המדהימה הזו כדי לפרגן ולתמוך עד כמה שאפשר.  

קצת על העבודה עצמה...

המדור עצמו, כמו גם התוכנית, היו קיימים לפני שהגעתי. אבל אז הגיעה הקורונה, עולם התרבות הושבת לחלוטין ואיתו – באופן טבעי – גם מה הלוז. ככה שכשהגעתי, התשתית הייתה אמנם קיימת, אבל זה היה קצת כמו להתחיל מההתחלה. מה גם שבהתחלה בקושי התקיימו אירועי תרבות וגם אלו שכן היו, עמדו בסימן שאלה ולא פעם בוטלו ו/או השתנו בגלל ‘הגבלות קורונה’ שונות ומשתנות.

לכן, בשלב הראשון המטרה הייתה למעשה “להחיות” מחדש את המדור – להתעדכן ולעדכן על אירועי התרבות שהתקיימו, להרחיב את המדור לקטגוריות נוספות (בהתחלה היו רק סרטים, הופעות וקצת הצגות ואטרקציות משפחתיות), להעשיר את התוכן, לרענן עיצובים ובקיצור – להחזיר עטרה ליושנה ולהפוך את המדור למקור הרחב והרשמי, היחיד אגב, שמרכז את כל אירועי התרבות.

גם כאן מגיע פרגון ענקי לא.נשים במאקו ולהתגייסות הבאמת מרגשת של כל המחלקות – החל ממחלקת התוכן השיווקי שנרתמה לעניין וזרמה עם כל בקשה שלי, דרך המחלקה הטכנית שעזרה לי למצוא פתרון לכל “ג’וק” שעלה לי בראש, ועד למחלקת ההפקה של התוכנית על המסך (שבהמשך גם הצטרפתי לצוות המדהים שלה) ששילבה איתנו ידיים ועבדה איתנו בסנכרון מלא.

תהליך יצירת התוכן

השלב המרכזי בפרויקט היה איסוף ויצירת התוכן. המדור כלל כאמור כתבות מתגלגלות שהתעדכנו אחת לשבוע, לצד כתבות רוחב ייעודיות ותוכן קשור שהעשיר את ההמלצות שלנו. התפקיד שלי היה להיות בקשר מול גופי התרבות השונים, לקבל ולאסוף חומרים, לעדכן את כל הכתבות, לבחור תמונות, להעלות את כל התכנים למדור באתר ולדאוג לקידומים שלהם בפלטפורמות השונות של מאקו וקשת 12.

ניהול, מעקב, פיתוח והעשרת התוכן

כחלק בלתי נפרד מהעבודה, הקפדתי לעקוב אחר הנתונים הסטטיסטיים של התוכן ולשפר אותו בהתאם כל הזמן – להעלות רעיונות לשיתופי פעולה, לתכנים חדשים ורלוונטיים, לפעילויות גולשים ולכל מה שתרם להרחבה של המדור ולפופולאריות האדירה שלו ושל התוכנית המקבילה לו.

הנחלה

אני גאה ושמחה לכרוז בקול שהצלחנו, בגדול. לאט ובהתמדה הצלחנו גם לעזור קצת לאנשי ונשות התרבות בישראל, וגם להפוך את המדור למשמעותי ביותר בתחום אירועי התרבות. אז תודה מאקו על הזכות.

לצערי, אחרי שנתיים מדהימות באמת, רוענן לוח השידורים של קשת 12 (זה לא החלק המצער אלא השמח) והוחלט להוריד את התוכנית מהמסך, ובעקבותיה גם את המדור. אולי הוא יחזור פעם, הלוואי… ובינתיים אני ממשיכה לתמוך בתרבות הישראלית שאני כל כך אוהבת בדרכים אחרות, כמו למשל חידוש כתבות האירועים המתגלגלות באתר שלי: סרטים | הצגות | מחול.

***

זהו, מקווה שהצלחתי לתת לכם הצצה קטנה על הפרויקט המדהים הזה, ואולי אפילו לגרום לכם להתאהב בתרבות, כמוני… עכשיו אתם בטח מבינים למה אני גאה (גם) בו באופן מיוחד. זה גם המקום להודות שוב לכל הנשים המדהימות והמוכשרות במאקו שתמכו ועזרו, ובעיקר – האמינו בי ובחזון שלי. אתן יודעות מי אתן. 

דילוג לתוכן