השראה,  כל הכתבות,  שיווק ומכירות

נחשף הלוגו של אולימפיאדת פריז 2024!

לאחרונה חשפה הוועדה המארגנת למשחקים האולימפיים והפראלימפיים פריז 2024 את הלוגו שילווה את אולימפיאדת פריז. הצצה ראשונה!

יש עוד קצת יותר משבעה חודשים לפתיחת אולימפיאדת טוקיו 2020, אבל בפריז כבר מתחילים להיערך בכל הכוח לאולימפיאדה הבאה שתיערך בעיר ב-2024. מעבר להכנות הטכניות ובניית כל האצטדיונים ואולמות התחרויות, השיקו לאחרונה גם את הלוגו של האולימפיאדה!

לראשונה בתולדות המשחקים האולימפיים, יהיה לוגו זהה למשחקים האולימפיים והפראלימפיים, כשהבידול היחיד הוא בטבעות האולימפיות או באגיטוסים (agitos) הפראלימפיים שיופיעו מתחתיו.

לוגו אולימפיאדת פריז 2024

המשמעויות והמסרים שמאחורי העיצוב

העיצוב החדש מאגד שלושה סמלים אייקונים המחוברים לספורט, למשחקים האולימפיים ולצרפת: מדליית הזהב, להבות הלפידים האולימפיות והפראלימפיות ומחווה למריאן (Marianne) – הדמות הנשית האלגורית שנולדה בימי המהפכה הצרפתית ומסמלת את החירות והתבונה.

פסל של מריאן בכיכר הרפובליקה (תמונה באדיבות: François Haffner on fr.wikipedia – Lalupa)

בטקס ההשקה המושקע שנערך בעיר ב-21 באוקטובר, הסבירו חברי הוועדה את הרעיון שעומד מאחורי כל אחד מהאלמנטים שמרכיבים את הלוגו:

קווי המתאר והצבע של מדליית הזהב הנחשקת – מבטאים את אחד מערכי הליבה של הספורט בכלל ושל האולימפיאדה בפרט: חתירה למצוינות!

הלהבות האולימפיות והפראלימפיות – משקפות את האנרגיה הייחודית של המשחקים האולימפיים שמפגישים אנשים מכל רחבי העולם ומניעים אותו קדימה.

המחווה למריאן – מגלמת את הרוח המהפכנית שמהווה השראה למשחקים האולימפיים והפראלימפיים בפריז. היא מגלמת בתוכה גם את הרצון של המארגנים להוציא את התחרויות מהאצטדיון ללב העיר ולשלב אותם בחיי היומיום של הצרפתים, ממש כמוה. תזכורת לכך שהמשחקים האולימפיים האלו שייכים לכולם. תווי הפנים הנשיים הם הומאז’ לנשים הספורטאיות ורמז להיסטוריה המפוארת של המשחקים האולימפיים שהתקיימו בפריז בשנת 1900, שבהם הורשו לראשונה להתמודד גם נשים.

הפונט שנבחר – מהווה מחווה לעיר המארחת פריז. ההשראה לקווים הנקיים והבולטים ולגופן המקורי מגיעה מסגנון הארט־דקו, התנועה האמנותית השלמה הראשונה שהגיעה לשיאה באולימפיאדת פריז 1924.

יו”ר הוועדה האולימפית הבינלאומית לתיאום המשחקים האולימפיים בפריז 2024, פייר-אוליבייה בקרס-וייאג’נט אמר באירוע השקת הלוגו: “אני מברך את פריז 2024 על השקת הסמל החדש שלהם. הלוגו משקף בצורה מושלמת את החזון והרצון של פריז להציב את האנשים בלב המשחקים האולימפיים בפריז. השילוב של מדליית הזהב, הלהבה האולימפית ומריאן שמפגיש בין הערכים, ההיסטוריה והמגע הצרפת, יהפכו את המשחקים האולימפיים האלו למיוחדים באמת. אני מאמין שהעיצוב החדשני הזה יוכר במהירות ברחבי העולם ויהווה נקודת חיבור נפלאה למשחקים האולימפיים בפריז 2024”.

נו, מה דעתכם על הלוגו?

דילוג לתוכן