יחסי ציבור,  כל הכתבות

למה חשוב להגיב מהר לעיתונאים?

אני רוצה לשתף אתכם ברגע קטנטן מחיי היומיום שלי כבלוגרית ועיתונאית שעובדת לא מעט עם משרדי יחסי ציבור ועם עצמאים שעושים את היח”צ לעצמם, כדי שתוכלו להבין טוב יותר את החשיבות של הטיפ הזה:

אני עובדת על כתבת רוחב, מעדכנת את היח”צנים ואת בעלי העסקים שעושים לעצמם יח”צ, מקבלת אלפי מיילים, עוברת על כולם, מסננת, בוחרת מה שמתאים, עונה למי שרלוונטי ומתחילה לכתוב את הכתבה. לפתע אני רואה שחסר לי פרט מסוים של אחד מהמוצרים שרציתי לשלב (מחיר נניח), שולחת מייל ליח”צן/לבעל העסק, ממתינה שיענו לי. ממתינה. ממתינה. ממתינה…

אני נתקלת בהתנהלות הזו לא פעם לצערי (וגם לא פעמיים), וכבר קרה לא מעט שבסוף לא שילבתי בכתבה מוצר שבאמת רציתי לפרגן לו, רק בגלל שלא יכולתי לחכות. וכן, אני מתקשרת, אבל לא תמיד עונים/שיש תשובה בשלוף. לא חבל??

אז למענכם, ולמען אנשי התקשורת שרוצים לפרגן לכם – ביקשו מכם משהו? עזבו לרגע הכל בצד וענו על השאלה. אתם לא יודעים מה קורה בצד השני, מה הדד ליין ומה רמת הלחץ, אז אל תדחו את זה לכשתתפנו. חבל. אתם עלולים לפספס חשיפה…

אין לכם את התשובה? ענו לעיתונאי במייל. כתבו לו שאתם בודקים ותנו צפי לקבלת התשובה. כך הוא יידע שראיתם את הבקשה ושאתם מטפלים בזה, כך שהסיכוי שהוא ימתין (או לפחות ישאיר מקום להשלמה בסוף) הוא גדול בהרבה!

מקווה שהטיפ הזה עזר לכם. כאן תמצאו במרוכז את כל הטיפים הלשוניים ואם יש לכם התלבטות או שאלה – אתם מוזמנים לפנות אליי ואני מבטיחה להשתדל לענות.

דילוג לתוכן